fot. Veldrin

"Kto lekceważy osiągnięcia matematyki, przynosi szkodę całej nauce, ponieważ ten, kto nie zna matematyki, nie może poznać innych nauk ścisłych i nie może poznać świata."

Roger Bacon


Oceny i wpisy
Oceny z kursu będzie można odnaleŸć na stronie najpóŸniej 19 czerwca do południa. Wiadomo na pewno, że nie będzie wśród nich żadnych ocen niedostatecznych. Wpisy będzie można uzyskać w piątek 20 czerwca 2008 w godzinach 1000 - 1500 na ul. Strzegomskiej 46A/014, lub w innym dogodnym terminie po wcześniejszym uzgodnieniu ze mną, wyłączając jutro, tj. 19 czerwca, gdyż jestem w Berlinie. Ze swojej strony dziękuję wszystkim uczestnikom kursu za wspólnie spędzony czas i życzę sukcesów w życiu zawodowym.
Ważne
Z przykrością muszę poinformować, że ze względu na niemożność przybycia naszego gościa w tym terminie, wykład z integracji oprogramowania 21 maja zostaje odwołany. Wykład 5 czerwca odbędzie się normalnie, natomiast brak nadrobimy w jakimś kompromisowym terminie w czerwcu. Układ laboratoriów pozostaje bez zmian.

Można już sprawdzić sobie z kluczem wyniki czwartego testu (do pobrania). Gwoli wyjaśnienia dodam, że osoby, które dostały po 10 punktów z ostatniego laboratorium mają w systemie wpisane 9 punktów, a dziesiąty dopisałem im do poprzednich zajęć. Wynika to z faktu, że system był zaprojektowany na jednocyfrowe wyniki z kartkówek, a wszelkie aktywności związane z jego maintainance'm zostały zawieszone dawno temu... Przepraszam za niedogodności.
Umieszczam do pobrania trzy pierwsze testy wraz z rozwiązaniami, jako że zakończyliśmy pierwszą część wykładu poświęconą temu jak używać WM. Pozostały nam jeszcze nie mniej istotne kwestie: jak wyprodukować WM i jak sprzedać WM (o czym, mam nadzieję, opowie nasz gość specjalny).
W ostatnim teście jedynie pierwsze pytanie mogło wzbudzić konrowersje (pozostałe odpowiedzi można znaleŸć na slajdach), więc spieszę wyjaśnić, dlaczego poprawna jest odpowiedŸ A i C. Skoro projektujemy zdalną stację meteorologiczną, to przecież jasne jest, że musimy jakoś uzyskać te pomiary wielkoœci analogowych! Stąd moje zdumienie, jeżeli ktoś nie zaznaczał odpowiedzi A. Wszak to jest nasz cel. O kwestii z podpunktu C wspominałem na wykładzie. Skoro nie będzie tam obsługi, to system musi się sam korygować. Odpowiedzi B i D są niepoprawne, gdyż wyświetlacza nie będzie miał kto oglądać, a szybka transmisja jest nam niepotrzebna - filmu przecież nie będziemy w czasie rzeczywistym przesyłać. Nawet jeżeli ktoś by się upierał, że chce np. monitorować kamerą zachmurzenie nieba, to choć jest to możliwe, przypominam, że w pytaniu chodziło o priorytety.

Ważne
Proszę pamiętać, że na kolejnym wykładzie również będzie test, z tym że jednokrotnego wyboru i tylko z pierwszej części ostatniego wykładu.

Wyniki drugiego testu są już w systemie, strona powinna już działać normalnie. Niestety do nieszczęsnego pytania 8c wkradł się kolejny błąd, którego nie zauważyłem, ani też nikt z Państwa o to nie zapytał. Zamiast interfejsu ATCommandListener, miał być interfejs ATCommandResponseListener. Nie było moją intencją, aby sprawdzać dokładną znajomości nazw klas i interfejsów - chodziło tylko o świadomość, że pewien interfejs należy przekazać do nieblokującej wersji metody send klasy ATCommand. Dlatego pytanie 8 oceniałem tak, jak gdyby podpunkt c) w ogóle nie istniał - jeżeli ktoś miał a), b) i d) dobrze zaznaczone, dawałem punkt.

Ważne
Można już obejrzeć wyniki pierwszego testu. Punkty zdobyte na wykładach, będzie można sprawdzać w rubrykach odpowiednio dla kolejnych testów: kolokwium #1, kolokwium #2, kolokwium #3, egzamin #1, egzamin #2, egzamin #3; natomiast punkty zdobyte na laboratoriach w rubryce: kartkówka #1-#4. Proszę nie sugerować się tabelą ocen, gdyż odnosiła się ona do kursów ogólnouczelnianych z matematyki. W przypadku kursu IO będzie można zdobyć 60 punktów za testy na wykładach i 40 punktów za aktywność na laboratorium, co daje w sumie 100 punktów za kurs. Zatem połowa z tego, czyli 50 punktów wystarczy na zaliczenie.


Ważne
Materiał drugiego wykładu do IO zakłada umiejętność programowania w języku obiektowym, a przynajmniej znajomość podstawowych zagadnień obiektowości takich jak klasa, metoda, interfejs, konstruktor. Ponieważ omawiać będziemy kod, który jest napisany w technologii J2ME (składnia jest taka jak w języku Java) przed wykładem drugim szczerze zachęcam do przypomnienia sobie technik programowania w Javie, a osoby, które jeszcze nie miały z tym językiem do czynienia zachęcam do chociażby przyswojenia sobie podstaw tego języka (napisania Hello World!, stworzenia paru klas np. operujšcych na stringach, wysłania danych do pliku i odczytania ich za pomocą strumieni).
Pomocna w tych powtórkach może być klasyka, taka jak Thinking in Java Bruce'a Eckel'a, lub dowolne inne materiały do nauki tego języka pobrane z sieci.
Nie jest to oczywiście obligatoryjne, ale wtenczas materiał, który będzie przedstawiany na wykładzie drugim i trzecim, będzie na pewno łatwiej przyswajalny, łatwiej będzie też wykonać zadania z tego tematu przewidziane na laboratorium.
Skontaktuj się ze mną:
Materiały do kursu "Integracja Oprogramowania":

Jeżeli jesteś uczulony na matematykę, to przeczytaj BAJKĘ , jeżeli jesteś uczulony na komputery, to przeczytaj TO.